BLOG

Tłuszcz - nasz wróg

Tłuszcze

Powinniśmy zdecydowanie unikać tłuszczów nasyconych (pochodzenia zwierzęcego), na korzyść roślinnych - zawierających tłuszcze wielonienasycone, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, i które mają udowodnione działanie przeciwmiażdżycowe. Tłuszcze odgrywają ważną rolę w funkcjonowaniu organizmu i są niezbędne w diecie. Pamiętać należy, że są bardzo kaloryczne i należy precyzyjnie kontrolować  ich spożycie.

Dieta diabetyka

Dla osoby chorej na cukrzycę najlepsze jest spożywanie wszelkiego rodzaju olejów roślinnych takich jak np. oliwa z oliwek (wyłącznie z pierwszego tłoczenia) oraz tak zwane miękkie margaryny, najlepiej wzbogacone o kwasy Omega3-6. Taka dieta przyczynia się do obniżenia ryzyka miażdżycy naczyń krwionośnych.

Nasycone Kwasy Tłuszczowe

Są one największym wrogiem w naszej diecie. To one stanowią główną przyczynę zwiększania się cholesterolu we krwi i zwiększają ryzyko miażdżycy. Osoby z cukrzycą są znacznie bardziej podatne na miażdżycę, więc tym bardziej powinny racjonalnie układać swoją dietę. W praktyce spożywając na przykład 1000 kalorii nie powinno się spożywać więcej niż 9 gram tych tłuszczy.

Zawartości NKT

- w 5 gramach masła znaleźć możemy 2,5 grama NKT,

- w 15 gramach masła ilość ta wzrasta do 7,5 grama NKT,

- w 25 gramach masła mamy aż 12,5 gramów NKT,

- natomiast 5 gramów margaryny miękkiej to 0,6 grama NKT,

- 15 gramów margaryny miękkiej zawiera 1,8 grama NKT,

- z kolei w 25 gramach margaryny miękkiej znaleźć możemy 3 gramy NKT,

Responsive image